اطلاعات عمومي اطلاعات عمومي .

اطلاعات عمومي

اركان موفقيت در شغل گلفروشي

باز كردن فروشگاه گل خود كار ساده اي نيست، به خصوص اگر مي خواهيد موفقيت آميز باشد. حداقل بايد بدانيد كه چگونه گل طراحي و بسازيد، اما همچنين بايد بدانيد كه چگونه فروشگاه خود را بازاريابي كنيد تا بتوانيد مشترياني را جذب كنيد كه مي خواهند آنچه شما ارائه دهيد. خوشبختانه، راه‌هاي زيادي براي بازاريابي موفقيت‌آميز گلفروشي‌ در تهران وجود دارد، بدون اينكه پولتان را خراب كنيد يا انرژي خود را با تلاش‌هاي مكرر تخليه كنيد. در اين مقاله قصد داريم به 9 نكته كمك كنيم تا فروشگاه گل خود را با موفقيت بازاريابي كنيد.

1. تحقيقات بازار انجام دهيد

اولين قدم براي بازاريابي موفقيت آميز فروشگاه خود، انجام برخي تحقيقات بازار است. با مشتريان خود صحبت كنيد و از آنها بپرسيد كه در مورد گل هاي شما چه چيزي را دوست دارند و چرا شما را به گلفروشي هاي ديگر ترجيح مي دهند. اين به شما كمك مي كند بفهميد كه مشتريان شما را چگونه مي بينند، كه مي تواند تلاش هاي بازاريابي شما را به سمتي هدايت كند كه با آنها طنين انداز شود.
2. دست دراز كنيد و درگير شويد

خلاق باشيد و راهي براي متمايز كردن كسب و كار خود از ساير گل فروشي هاي محلي پيدا كنيد. به عنوان مثال، اگر يك گلفروش حرفه اي هستيد كه سعي مي كنيد يك كسب و كار جديد را در يك شهر كوچك راه اندازي كنيد، سعي كنيد با سازمان هاي اجتماعي درگير شويد، رويدادهاي ويژه را ميزباني كنيد، يا خانه به خانه برويد تا نام خود را در آنجا مطرح كنيد. اگر مطمئن نيستيد از كجا شروع كنيد، با كسب و كارهاي كوچكتري كه مشابه هستند تماس بگيريد و از آنها بپرسيد كه چگونه فروشگاه گل خود را تبليغ مي كنند. يا شب‌ها در جلسات شبكه‌هاي محلي شركت كنيد - ممكن است افراد با شنيدن در مورد كار شما در آن جلسات نسبت به ساعات كاري عادي تمايل بيشتري داشته باشند (و تحت تأثير قرار گيرند). هرگز تبليغات دهان به دهان خوب را دست كم نگيريد!
3. مزايايي كه به مشتريان خود ارائه مي دهيد را تبليغ كنيد

يك كسب و كار موفق بايد بتواند از رقباي خود متمايز باشد. چه چيزي مغازه شما را خاص مي كند؟ فهرستي از مزايايي كه به مشتريان ارائه مي‌دهيد و تأثير آنها بر زندگي روزمره آنها را بنويسيد، سپس آنها را به صورت آنلاين با مخاطبان خود به اشتراك بگذاريد. به عنوان مثال، ممكن است يك لمس شخصي يا گل آرايي ارائه دهيد كه واقعا منحصر به فرد است. نقطه فروش شما هر چه باشد، مطمئن شويد كه مردم در مورد آن اطلاع دارند.


4. كسب و كار خود را متمايز كنيد

داشتن يك دليل خوب براي اينكه چرا مشتريان شما بايد انتخاب كنند، مي تواند به شما كمك كند وقتي مي خواهيد تجارت خود را بازاريابي كنيد. شايد خدمات بهتر يا محصولات متنوع تري ارائه دهيد. شايد قيمت هاي شما ارزان تر از سايرين در شهر باشد. هر چه كه باشد، مطمئن شويد كه چه چيزي شما را از ساير گل فروشي هاي محلي متمايز مي كند، به طوري كه وقتي مشتريان شروع به مقايسه شما با ساير مشاغل مي كنند، به دلايل شما فكر كنند كه چرا بايد ابتدا به فروشگاه شما بيايند.
5. از مشتريان بازخورد دريافت كنيد

براي همگام شدن با روندهاي بازار، مهم است كه بدانيد مشتريان از كسب و كار شما چه مي خواهند و چه انتظاراتي دارند. بازخورد به شما كمك مي‌كند اين كار را انجام دهيد و به شما اطلاع مي‌دهد كه چه زماني خوب كار مي‌كنيد و چه مواردي براي بهبود وجود دارد. اطمينان حاصل كنيد كه فعالانه از مشتريان خود بازخورد دريافت مي كنيد، چه اين به معناي ارسال يك نظرسنجي سريع از طريق ايميل يا گپ زدن با آنها در مورد اينكه چگونه خدمات شما مي تواند بهتر باشد.
6. داستان خود را در شبكه هاي اجتماعي بگوييد

استفاده از استوري در رسانه هاي اجتماعي مي تواند راه بسيار موثري براي دستيابي به مشتريان باشد. تحقيقات فيس بوك نشان مي دهد كه ارتباط انساني كليد موفقيت بازاريابي است و گفتن داستان هاي شخصي دقيقاً اين كار را انجام مي دهد. اگر داستان الهام‌بخشي در مورد نحوه شروع يا رشد كسب‌وكار گل خود داريد، اشتراك‌گذاري آن مي‌تواند براي شركت شما عالي باشد. اين شما را به عنوان يك رهبر برند قابل ارتباط و در دسترس تر مي كند. هرچه افراد بيشتري با شما و برند شما ارتباط برقرار كنند، احتمال خريد از شما بيشتر خواهد بود - به خصوص حضوري در رويدادهاي محلي.
7. از رسانه هاي اجتماعي به عنوان ابزار بازاريابي استفاده كنيد

اگر مي‌خواهيد تجارت گل خود را بازاريابي كنيد يا آگاهي را گسترش دهيد، چرا اجازه نمي‌دهيد مشتريان داستان شما را بگويند؟ اگر يك مشتري وفادار عاشق كاري است كه شما انجام مي دهيد، او را تشويق كنيد كه عكس بگيرد و شما را در عكس هايش تگ كند. شما همچنين مي توانيد از اين تصاوير در شبكه هاي اجتماعي به عنوان بخشي از يك مسابقه يا هديه استفاده كنيد. اين كمك مي كند تا در معرض ديد شما قرار بگيريد و در عين حال به مشتريان اين فرصت را مي دهد كه از طريق رسانه هاي اجتماعي (به جاي ساير راه هاي غيرحرفه اي و غيرشخصي) با شما در سطح شخصي تر ارتباط برقرار كنند.


8. ارائه رايگان گل در مناطق محلي

مصرف كنندگان هميشه به دنبال راه هاي بيشتري براي پس انداز هستند و ارائه تحويل رايگان راهي عالي براي متمايز كردن فروشگاه شما از رقبا است. نه تنها مشتريان بالقوه را تحت تأثير قرار مي دهد، بلكه آنها را بيشتر به خريد مي اندازد - به خصوص اگر فكر مي كنند كه شما در حال رقابت با گلفروشان ديگر در منطقه خود هستيد كه شروع به ارائه گل رايگان كرده اند.

اليوري
9. در يك بازار گل ليست شويد

با توجه به اينكه بازارهاي گل مانند SnapBlooms طرفداران زيادي پيدا كرده اند، حضور شما در اين پلتفرم بسيار مهم است. نه تنها فهرستي در اين وب‌سايت باعث مي‌شود محصولات شما به راحتي قابل جستجو و براي تحويل آنلاين گل در ايالات متحده باشد، بلكه راهي را براي مشتريان بالقوه ارائه مي‌دهد تا درباره برند شما اطلاعات بيشتري كسب كنند و همان جا خريد كنند. براي اينكه كار را براي شما آسانتر كند، به گلفروشان اجازه مي دهد تا به راحتي مغازه هاي خود را راه اندازي كنند و انواع ابزارهاي لازم را در اختيار آنها قرار مي دهد. حتي يك گزينه تحويل گل در همان روز را براي گلفروشان ارائه مي دهد.

اگر در حال خواندن اين پست هستيد و يك مغازه گل فروشي داريد، بابت افتتاح كسب و كارتان به شما تبريك مي گويم! راه اندازي يك كسب و كار كوچك كار كوچكي نيست، اما اگر آن را يك قدم برداريد و يك برنامه متفكرانه براي آينده خود ايجاد كنيد، دليلي وجود ندارد كه فروشگاه گل شما نتواند موفق باشد. اين نكات فقط شروع اتفاقاتي است كه بايد اتفاق بيفتد تا بتوانيد فروشگاه خود را با موفقيت بازاريابي كنيد. لذت ببريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۰۳:۴۰ توسط:اميد موضوع: نظرات (0)